Alla inlägg den 11 oktober 2017

Av andreas westling - 11 oktober 2017 06:05

Förväntansfull och ivrig gav jag mig iväg mot nytt fiskevatten, en liten charmig Tjärn i grycksbo. Vad finns där i vattnet och hur hungriga är dom i det vattnet? Ja det skulle jag snart bevittna.
Jag börjar med kastspö och drag, med fjärilar i magen lägger jag mitt första kast. medans jag vevar in så ser jag hur andra runt tjänen fightar med fisk och spänningen ökar.
Det dröjer några kast innan jag känner att det rycker till och jag gör mitt mot hugg, och nu börjar kampen! Det var en ganska liten men stark regnbåge som fick se sig besegrad!

Jag bestämmer mig för att byta till fluga för jag vill lyckas lura dom med en hemmabunden orange mummsig streamer!
Efter timmar med tragglande så lyckas jag lura en fin båge och den bjöd på bra kamp!

En kall men trevlig dag med bra fiske!



#fiske #flufiske #regnbåge #höst



#

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Only the river knows

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards