Alla inlägg den 26 oktober 2017

Av andreas westling - 26 oktober 2017 11:35

För mig är flugbindning en avslappnad och rolig hobby.

Med mycket träning och noggranhet kan man få till riktigt fina flugor som ger ett verklighetstroende uteende och hur du får den att röra sig i vattnet, det kan vara avgörande om du får fisk eller inte, (undrar hur bra mina flugor är egentligen)? :o

Det finns en del olika flugor så som streamer, nymph, torrfluga och våtfluga.

Jag har fastnat mer på streamer och torrfluga som jag tycker att det är roligast att fiska.


Men som sagt det finns mycket att lära inom flugbindningens konst och ju mer du binder så blir flugorna bättre och bättre.


Här nedan är två nybundna flugor som ej har prövats än, men som kommer få sig ett dopp inom kort.

Eftersom dom har bundits i mitt tycke och ur min fantasi så har dom inga namn, så dom fick kallas för 1.aw-firefly 2.aw-puppa

Namnen på flugorna bara ploppade upp i skallen så lägg inge krut på dom ^^


Slutligen så får jag säga att det är en grymt rolig hobby och det är bara att träna!




aw-firefly

 


aw-puppa

  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Only the river knows

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards